Prowadzenie firmy w dzisiejszych czasach wygląda zupełnie inaczej, niż wyglądało kilkanaście lat temu. Fakt, że żyjemy w dobie internetu sprawił, że marketing jest znacznie prostszy, ale wymaga pewnego zespołu umiejętności, który nie wszyscy posiadają. Content marketing jest dla wielu osób nadal czarną magią, a firmowa strona internetowa w zasadzie nie istnieje (a jeśli już istnieje, to zupełnie nie funkcjonuje). To wielki błąd, na którym firma traci wielu potencjalnych klientów. Należy wiedzieć jak promować się w internecie i poznać tajniki tej magii jaką jest content marketing i pozycjonowanie lokalne. Zwyczajnie nie da się inaczej, bo znikniemy w gąszczu firm, które niemal codziennie pojawiają się na rynku. Zacznijmy może od tego na czym polega pozycjonowanie lokalne, bo to klucz w reklamowaniu się w internecie.
Wyszukiwarka Google, czyli ta, z której korzysta większość z nas, działa na zasadzie szukania słów kluczy i im więcej się ich pojawi na naszej stronie, tym wyżej będziemy się pojawiać w wynikach wyszukiwania. To bardzo istotne, bo chyba każdy by chciał, żeby jego strona pojawiała się na samej górze wyszukiwarki po wpisaniu hasła związanego z nią. Tutaj z pomocą przybywa nam content marketing, który polega na odpowiednim użyciu słów kluczowych, żeby pomóc wyszukiwarkom odnaleźć naszą stronę. Istotne jest jednak to, że nie wystarczy, że te słowa będą pojawiać się w kółko. A więc wrzucenie treści składających się tylko z nich nie będzie skuteczne.
Google jest mądrym silnikiem, który stara się myśleć jak ludzie. Jeśli człowiek nie przeczyta postu składającego się z tych samych słów wklejonych wielokrotnie, to wyszukiwarka też nie zwróci na niego uwagi. Pozycjonowanie lokalne poprowadzone w ten sposób sprawi, że firmowa strona internetowa zupełnie zniknie, zamiast generować więcej wyświetleń. Dlatego właśnie słowa kluczowe muszą być rozmieszczone w tekście bardzo mądrze. Jeśli właściciel strony nie wie jak to zrobić, albo zwyczajnie nie ma ochoty się tym zajmować, może skorzystać z pomocy zawodowców. Takie osoby wywindują stronę w mgnieniu oka i zaczniemy zarabiać znacznie większe pieniądze. Poza tym, istotny jest też dobór odpowiednich słów kluczowych. Nie mogą one być zbyt ogólne, bo wtedy wyszukiwarka znajdzie bardzo dużo wyników i, po raz kolejny, możemy zniknąć, a pozycjonowanie lokalne będzie zupełnie nieskuteczne.
Najlepsze będą długie słowa kluczowe wzorowane na tym, co ludzie wpisują w Google, kiedy czegoś szukają. Często te hasła nie mają większego sensu gramatycznie i składniowo, dlatego wpisanie ich w sensowny tekst jest bardzo trudne. Ale niestety właśnie takie frazy okazują się być najbardziej skuteczne. Takie słowa kluczowe pomogą nam znaleźć specjalne narzędzia, które z łatwością można odszukać w internecie. Jednak wzorowanie się na nich nie wystarczy, bo każda firmowa strona internetowa będzie miała własne słowa kluczowe, które będą ją najlepiej opisywać. Trzeba więc wziąć pod uwagę to czym faktycznie się zajmujemy i na tej postawie budować marketing.