21 czerwca 2019 Brak komentarzy admin Mikołaj , ,

Wiele rozmów o charakterze biznesowym kończy się uściskiem dłoni i wymienieniem się wizytówkami. W dobrym tonie jest mieć takie wizytówki, najlepiej umieszczone w eleganckim wizytowniku. Poza tym, że wręczenie wizytówki stało się efektownym gestem podkreślającym znajomość savoir-vivre’u, ma to też szersze znaczenie. Udostępnienie drugiej osobie wizytówki ułatwia nawiązanie kontaktu (na przykład w związku z chęcią zamówienia usługi bądź kupienia towaru). Zamiast zapisywać dane osób, z którymi spotyka się przedsiębiorca, może on po prostu gromadzić ich wizytówki. To znacznie wszystko ułatwia.

Żeby móc wymieniać się wizytówkami, trzeba najpierw nimi dysponować. Tworzenie wizytówek wymaga opracowania projektu graficznego, wypełnienia go treścią, a następnie wydrukowania i powielenia w odpowiedniej ilości egzemplarzy. Ponieważ każdy z tych etapów wymaga jak najlepszej realizacji, dobrze jest powierzyć zadanie profesjonalistom (całość lub każdy etap komu innemu). Projekt graficzny może być stworzony przez przyszłego właściciela wizytówek lub przynajmniej przy jego udziale, podobnie jak element tworzenia treści do umieszczenia na powierzchni karty. Aspekt drukowania i powielania jest z reguły poza zasięgiem pojedynczego człowieka, najlepsza więc będzie profesjonalna drukarnia wrocław. Warto przy wyborze drukarni kierować się jakością druku i dopiero później ceną, gdyż wizytówka jest „narzędziem” marketingowym przekazywanym z ręki do ręki. Łatwo dostrzec niedociągnięcia, mało efektowną kompozycję lub inne wady. Profesjonaliści nie popełnią błędów w druku, a dodatkowo zadbają o jak najlepsze zaprezentowanie projektu na niewielkiej przecież powierzchni wizytówki.

Na wizytówce trzeba zmieścić dużo, a miejsca jest mało. Jak to zrobić? Na szczęście z wielu informacji można zrezygnować, tworząc minimalistyczny design i czyniąc z wizytówki jedynie element służący do nawiązania kontaktu. Z tej przyczyny najważniejszym, co musi się na niej znaleźć, jest imię i nazwisko usługodawcy bądź producenta, czy też nazwa firmy. Do tego trzeba koniecznie dodać dane kontaktowe. Do niedawna wystarczał numer telefonu, ale teraz dobrze jest zadbać też o grupę korzystającą głównie z internetu – na wizytówce należy zmieścić adres strony internetowej oraz adres e-mail. Ewentualnie mogą również pojawić się numery czy identyfikatory wykorzystywane do rozmowy przez wybrany komunikator.

Przy okazji rzuca się w oczy powiązana ważna kwestia – na wizytówce dobrze będą wyglądały niezbyt długie adresy internetowe, zawierające chwytliwe, łatwe do skojarzenia wyrazy. Oznacza to, że przy zakładaniu witryny firmowej i skrzynki e-mail warto postarać się o płatne konta, których adresy prezentują się w pełni profesjonalnie. Robi to dobre wrażenie na odbiorcy, bo z jednej strony widzi on, że właściciel wizytówki dba o wszystkie drobne szczegóły, z drugiej strony może stwierdzić, że przedsiębiorca/firma to wiarygodny podmiot nie szczędzący finansów na tak ważne kwestie związane z własnym wizerunkiem na rynku.